چگونگی انتخاب سنگ نما

سنگ های ساختمانی کاربردهای گوناگونی دارند و باید متناسب با فضا و کاربردشان از آنها استفاده کرد. سنگ نما چون در معرض ناملایمات جوی همچون سرما، گرما، باد، باران های اسیدی و اشعه UV خورشید قرار دارد باید با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شود.

سنگ نما

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی برای استفاده در نمای ساختمان بهترین گزینه است. این سنگ رنگ خود را در معرض نور خورشید از دست نمی دهد همچنین در برابر سرما، گرما، و رطوبت مقاوم است. سنگ تراورتن چسبندگی خوبی با ملات دارد و علاوه بر آن برای اجرای نمای مدرن و کلاسیک مناسب است. می توان از سنگ تراورتن برای اجرای سنگ های حجمی که در نمای کلاسیک یا رومی کاربرد دارد نیز استفاده کرد.

سنگ گرانیت

سنگ های گرانیت گزینه مناسبی برای سنگ نما می باشند زیرا در برابر ناملایمات جوی و محیطی مقاوم هستند. سنگ گرانیت اغلب در نمای ساختمان های مدرن استفاده می شود، ولی به دلیل آنکه تنوع رنگی سنگ های گرانیت نسبت به سنگ های تراورتن کمتر است، در استفاده از گرانیت، دست طراحان کمی بسته تر از سنگ های تراورتن است. سنگ های گرانیت چسبندگی کمی با ملات دارند و حتماً به هنگام نصب به روش دوغاب باید از ابزاری به نام اسکوپ سنگ نیز استفاده نمایند، در غیر این صورت احتمال جدا شدن سنگ از نما بسیار زیاد است.