انواع سنگ تراورتن

سنگ تراورتن عباس آباد

این سنگ دارای زمینه ای شفاف و روشن است که موجهای زیبایی در آن دیده می شود. به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود. هر کدام از این نوع برش ها و فرآوری ها، زیبایی خاص خود و سورت های  گوناگونی دارد. براقیت و شفافیت بالا و تخلخل کم از مهم ترین ویژگی های این سنگ است. در فرآیند تولید آن، جهت پر کردن خلل و فرج از رزین و یا اپوکسی استفاده می شود. پالیشرهای این سنگ هر چه قدر مرغوب تر باشد شفافیت آن بیشتر خواهد شد.

نمونه سنگ تراورتن عباس آباد

کاربرد سنگ تراورتن عباس آباد در ساختمان:

نمای داخلی و بیرونی ساختمان یکی از مهم ترین کاربردهای تراورتن عباس آباد است.

  1. سنگ نمای ساختمان های مسکونی
  2. سنگ نمای ساختمان های اداری و تجاری
  3. سنگ نماهای کلاسیک
  4. سنگ نماهای مدرن
  5. سنگ نمای فضاهای داخلی ساختمان
  6. سنگ محوطه سازی و دکوراتیو سنگی و …

استفاده از این سنگ شکوه و زیبایی خاصی به نمای ساختمان خواهد بخشید. سنگ دیوار لابی، دیوار راه پله و پارکینگ نیز از دیگر کاربردهای آن است. با موج های زیبا و هاله های صورتی، عسلی و مشکی طبیعت را به زیبایی به تصویر میکشد.

کاربرد درجه سوپر و ممتاز آن بیشتر برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان های لوکس و گرانقیمت می باشد. زیرا استفاده از آن در پروژه های ارزان قیمت اصلا مقرون به صرفه نیست و درجات ضعیف تر سنگ تراورتن عباس آباد در نمای ساختمانهای ارزان تر و فضا هایی که در معرض دید مستقیم نمی باشد، مصرف می گردد.

ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد:

از ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد می توان، مقاومت سایشی زیاد و شفافیت بالا را نام برد. همچنین به دلیل تراکم بالا، این سنگ از ساب پذیری بسیار خوبی برخوردار است. استحکام زیاد و جذب آب پایین  و از همه مهمتر چسبندگی خوبی که با ملات دارد باعث می گردد به هیچ وجه سنگ از نمای ساختمان جدا نگردد.

این سنگ قابلیت صادرات به صورت خام (کوپ) و فرآوری شده را دارد. معدن سنگ تراورتن عباس آباد با استخراج ماهیانه بیش از 90/000 تن و ذخیره بیش از 35/000/000 تن در استان مرکزی، شهرستان محلات، شهر نیمور، روستای باقر آباد واقع گردیده است.

سنگ تراورتن عباس آباد دارای انواع مختلفی است: 

  • بی موج
  • موج کبریتی
  •  دنده گاوی
  •  ابر و بادی
  •  سوزنی
  •  موج دار و ….

که همگی این سنگها از معدن عباس آباد استخراج می گردد. هر کدام شامل درجه بندی های مختلفی هستند که بر اساس موج و هاله ها دسته بندی می گردند. این سنگ ها همگی با نام تجاری تراورتن عباس آباد تولید و به فروش می رسند. آنها معمولا بصورت 40 طولی فرآوری می گردد.

عوامل موثر بر قیمت:

سنگ تراورتن عباس آباد از قیمتهای متفاوتی برخوردار است و مشتریان بیشتر به دلیل شفافیت و زیبایی به دنبال خریداری آن هستند. عوامل موثر بر قیمت آن عبارتند از:

1- درجه و رنگ سنگ
2- ضخامت سنگ
3- بلندی و قد سنگ
4- یکدست بودن سنگ
5- موجودی متراژ درخواستی
6- کیفیت تولید و فرآوری سنگ

جهت دریافت لیست قیمت سنگ تراورتن عباس آباد و مشاوره و خرید مستقیم از کارخانه سنگ مدام نوین با مدیریت فروش کارخانه   09133156819   تماس حاصل فرمایید.

سنگ تراورتن آتشکوه

این سنگ یکی از قدیمی ترین و با کیفیت ترین سنگ های تراورتن ایران محسوب می شود که توسط مرحوم قنبر رحیمی معروف به ارباب قنبر اکتشاف و به بهره برداری رسید. دارای زمینه ای روشن مایل به سفید تا کرم روشن است. موج ها و هاله های زیبایی در آن دیده می شود و به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود که هر کدام از این نوع برش ها و فرآوری ها، زیبایی خاص خود را دارد. بیشتر به صورت بی موج فرآوری می گردد و در نمای کلاسیک و رومی کاربرد دارد.

براقیت و شفافیت بالا و تخلخل کم از مهم ترین ویژگی های این سنگ است. در فرآیند تولید تراورتن آتشکوه جهت پر کردن خلل و فرج از رزین و یا اپوکسی استفاده می شود. پالیشرهای این سنگ هر چه قدر مرغوب تر باشد شفافیت آن بیشتر خواهد شد.

نمونه سنگ تراورتن آتشکوه

کاربرد سنگ تراورتن آتشکوه در ساختمان

  1.   سنگ نمای ساختمان های مسکونی
  2.   سنگ نمای ساختمان های اداری و تجاری
  3.   سنگ نماهای کلاسیک
  4.   سنگ نماهای مدرن
  5.   سنگ نمای فضاهای داخلی ساختمان
  6.   سنگ محوطه سازی و دکوراتیو سنگی و …

سنگ تراورتن آتشکوه، شکوه و زیبایی خاصی به نمای ساختمان خواهد بخشید. سنگ دیوار لابی، دیوارراه پله و پارکینگ نیز از دیگر کاربردهای این سنگ است. با موج های منظم و هاله های صورتی، عسلی و بژ طبیعت را به زیبایی به تصویر می کشد.

کاربرد درجه سوپر و ممتاز بیشتر برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان های لوکس و گرانقیمت می باشد. زیرا استفاده از سنگ سوپر و ممتاز در پروژه های ارزان مقرون به صرفه نیست. درجات ضعیف تر آن در نمای ساختمان و فضاهایی که زیاد در معرض دید مستقیم نمی باشد و همچنین جداول سنگی و درپوش مصرف می گردد.

ویژگیهای سنگ تراورتن آتشکوه:

از ویژگی های آن می توان، مقاومت سایشی زیاد و شفافیت بالا و همچنین به دلیل تراکم بالای این سنگ از ساب پذیری بسیار خوبش نام برد. استحکام زیاد و جذب آب پایین و از همه مهمتر چسبندگی خوبی که با ملات دارد باعث می گردد به راحتی سنگ از نمای ساختمان جدا نگردد.

معدن سنگ تراورتن آتشکوه با استخراج سالیانه بیش از 500 هزار تن گزینه بسیار خوبی برای اجرای نمای پروژه های بزرگ است. این معدن در استان مرکزی، 3 کیلومتری شرق شهر نیمور و 15 کیلومتری شهر محلات واقع گردیده است و وسعت آن 223 هکتار می باشد.

این سنگ دارای انواع مختلفی است که تولید و در بازار فروخته می شود.

انواع سنگ تراورتن آتشکوه

    1.      بی موج
    2.      موج دار
    3.      شهاب سنگ
    4.      ابر و بادی

که همگی از معدن تراورتن آتشکوه استخراج می گردد. هر کدام شامل درجه بندی های مختلفی هستند که بر اساس رنگ و ناخالصی های سنگ دسته بندی می شوند. این سنگ ها با نام تجاری تراورتن آتشکوه یا تراورتن شهاب سنگ معرفی و در بازار فروخته می شود.

عوامل موثر بر قیمت:

سنگ تراورتن آتشکوه از قیمتهای متفاوتی برخوردار است و مشتریان بیشتر به دلیل شفافیت و رنگ روشن مایل به سفید به دنبال خریداری آن هستند. عوامل موثر بر قیمت آن عبارتند از:

  1.     سفیدی و روشنی و یکدست بودن
  2.     ضخامت
  3.     کیفیت تولید
  4.     متراژ بالای موجودی

سنگ تراورتن آتشکوه به دلیل قیمت بالا و کاهش ضایعات اغلب به صورت اسلب فرآوری می گردد.

سنگ تراورتن آبگرم

این سنگ کرم روشن و بعضا سفید، تقریبا یکنواخت و فاقد ناخالصی است. در سورت های سفید معمولا رگه های سیاه رنگ در آن دیده می شود. درجات خوب آن، دارای خلل و فرج های ریز می ­باشد که شباهت زیادی به تراورتن حاجی آباد دارد؛ ولی درجات ضعیف تر سوراخ های نسبتا بزرگتری دارند.

درجه ممتاز این سنگ برای استفاده در نمای اصلی ساختمان و ساخت نماهای رومی مناسب است. بصورت موج دار و بی موج فرآوری و بسته به رنگ و یکدست بودن درجه بندی می گردد. درجات پایین آن بصورت سنگ طولی در قسمت هایی از ساختمان که در معرض دید نمی باشد و یا برای جدول سنگی کاربرد دارد.

نمونه سنگ تراورتن آبگرم

کاربرد سنگ تراورتن آبگرم:

این سنگ به صورت کلی در سنگ نمای داخلی و بیرونی ساختمان به عنوان یکی از پر مصرف ترین سنگ های تراورتن ایران می باشد و در تمامی بخش های بیرونی ساختمان می توان از آن استفاده نمود.

یکی از مهم ترین کاربردهای آن استفاده به عنوان سنگ نما است. این سنگ با زمینه رنگ کرم جذابیت خاصی برای نمای داخلی و بیرونی به وجود می آورد و می تواند برای نمای ساختمان های مسکونی، نمای ساختمان های تجاری و …. استفاده شود. از این سنگ زیبا می توان به عنوان سنگ پله و راه پله محوطه های بیرونی نیز استفاده نمود.

ویژگی های سنگ تراورتن آبگرم:

یکی از ویژگی های این سنگ، رنگ کرم آن است که باعث می شود کارفرمایان و سازندگان با یک قیمت مناسب نسبت به سنگ های مشابه از این سنگ زیبا برای نمای بیرونی و نمای فضاهای داخلی خود استفاده نمایند. این سنگ از نظر رنگ زمینه، کرم و در سورت های سوپر و ممتاز بسیار شبیه به تراورتن حاجی آباد و تراورتن دره بخاری است.

از این سنگ می توان برای ساخت مصنوعات سنگی از جمله آلاچیق سنگی، نیمکت سنگی، مجسمه و … استفاده نمود. تخلخل کم باعث افزایش مقاومت آن می شود و فراوری آن نیز مقاومت آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. از این رو دوام و طول عمر آن نیز بالاست.

از معایب آن سورت زیاد این سنگ است که تامین این سنگ در یک سورت را برای پروژه های بزرگ زمانبر می کند.

عوامل موثر بر قیمت:

سنگ تراورتن حاجی آباد و تراورتن عباس آباد و تراورتن دره بخاری نسبت به تراورتن آبگرم از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و قیمت تراورتن آبگرم نسبت به سایر تراورتن های کرم و بژ کمتر است.

قیمت سنگ مرمریت آبگرم به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  1. رنگ سنگ
  2. ابعاد سنگ
  3. نوع فرآوری
  4. متراژ موجود

 معدن این سنگ واقع در استان مرکزی، شهرستان محلات می­ باشد.

سنگ تراورتن دره بخاری

این سنگ دارای زمینه ای کرم روشن تا شکلاتی است که موج های منظم و پیچ زیبایی در آن دیده می شود. تراورتن دره بخاری به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود اما بیشتر به صورت بی موج فرآوری می گردد.

براقیت و شفافیت بالا و تخلخل کم از مهم ترین ویژگی های این سنگ می باشد. در فرآیند تولید جهت پر کردن خلل و فرج آن از رزین و یا اپوکسی استفاده می شود. پالیشرهای این سنگ هر چه قدر مرغوب تر باشد شفافیت آن بیشتر خواهد شد.

کاربرد سنگ تراورتن دره بخاری در ساختمان :

  •   سنگ نمای ساختمان های مسکونی
  •   سنگ نمای ساختمان های اداری و تجاری
  •   سنگ نماهای کلاسیک
  •   سنگ نماهای مدرن
  •   سنگ نمای فضاهای داخلی ساختمان
  •   سنگ محوطه سازی و دکوراتیو سنگی و …

سنگ دیوار لابی، دیوارراه پله و پارکینگ نیز از دیگر کاربردهای سنگ تراورتن دره بخاری است. این سنگ بیشتر در اجرای نماهای کلاسیک و رومی کاربرد دارد و برای تهیه احجام سنگی از قبیل ستون، سر ستون، براکت و … بسیار مناسب است.

ویژگی های سنگ تراورتن دره بخاری :

از ویژگی های آن می توان، مقاومت سایشی زیاد و شفافیت بالا و همچنین به دلیل تراکم بالای این سنگ از ساب پذیری بسیار خوبش نام برد. استحکام زیاد و جذب آب پایین و از همه مهمتر چسبندگی خوبی که با ملات دارد باعث می گردد به راحتی سنگ از نمای ساختمان جدا نگردد.

معدن سنگ تراورتن دره بخاری با سینه کارهای متفاوت با استخراج ماهیانه بیش از 15 هزار تن و ذخیره حدود 20 میلیون در استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده خمین و در مجاورت معدن تراورتن حاجی آباد واقع گردیده است.

انواع سنگ تراورتن دره بخاری:     

  •      بی موج
  •      موج دار
  •      موج پیچ
  •      آذرنوش
  •      کپیول

که همگی از معدن تراورتن دره بخاری استخراج می گردد و هرکدام شامل درجه بندی های مختلفی هستند که بر اساس رنگ و ناخالصی های سنگ دسته بندی می شوند. این سنگ ها با نام تجاری تراورتن دره بخاری معرفی و در بازار فروخته می شوند. سنگ دره بخاری معمولا به صورت 40 طولی و اسلب فرآوری می گردد که طرح های زیبای بوک مچ در آن دیده می شود.

موجودی بالا، ضخامت، طول بلند و کیفیت تولید عواملی هستند که بر روی قیمت این سنگ تاثیر دارد.

قیمت:

سنگ تراورتن دره بخاری از قیمتهای متفاوتی برخوردار است و مشتریان بیشتر به دلیل روشنی و زیبایی موج هایش به دنبال خریداری آن هستند.

سنگ تراورتن کرم تکاب

این سنگ به دو صورت موج دار (v) و بی موج (c) در دو نوع سائیده و چرمی فرآوری می­ گردد. سنگ تراورتن تکاب بسته به نوع رنگ و رگه های آن دسته بندی می­ گردد.

این سنگ به دلیل مقاومت بالا و سختی زیاد در نما، دیواره های داخلی و سنگ فرش کاربرد دارد. معدن آن در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب، در جنوب استان آذربایجان غربی واقع گردیده است.

مقایسه آنالیز تراورتن

چگالی تراورتن
این مقادیر نتایج آنالیز چند نمونه معدن می باشد و در مورد تمامی معادن صادق نیست